Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Malatya Bölge Müdürlüğü sorumluluk alanında yer alan Adıyaman, Elazığ, Malatya, Tunceli ve Sivas illerindeki süreli yayın temsilcileriyle bir araya geldi. Gerçekleştirilen toplantıda sektördeki dijital dönüşüm süreci, gelir artırıcı çalışmalar ve kurumsal iş birlikleri detaylı bir şekilde masaya yatırıldı.
Deprem Bölgesine Pozitif Ayrımcılık
Genel Müdür Çay, 6 Şubat depremlerinin bölge basını üzerindeki etkilerini yakından takip ettiklerini belirtti. Depremzede basın kuruluşlarına yönelik hayata geçirilen kolaylaştırıcı düzenlemelerin yıl sonuna kadar uzatıldığını hatırlatan Çay, BİK olarak bölge basınının faaliyetlerini sürdürülebilir kılmak adına imkânları seferber etmeye devam ettiklerini ifade etti.
Sektöre 102 Milyon Liralık Destek
Toplantıda açıklanan mali verilere göre, 2025 yılı içerisinde Malatya Bölge Müdürlüğü görev alanındaki yayınlara resmî ilan ve reklam yoluyla yaklaşık 183 milyon lira kaynak aktarıldı. 2026 yılının ilk yarısında bu rakamın 102 milyon liraya ulaştığını belirten Genel Müdür Çay, yıl genelinde hedeflenen gelir düzeyine ulaşmak için kurumun kararlı adımlar attığını vurguladı.
Dijitalleşme ve Nitelikli İnsan Kaynağı
Medya sektörünün yapay zekâ ve yeni dijital teknolojilerle şekillenen bir süreçten geçtiğine dikkat çeken Çay, Temmuz ayında devreye alınacak BİK Analitik yazılımının ikinci versiyonunun, internet haber sitelerine daha kapsamlı raporlama imkânı sunacağını müjdeledi. Ayrıca, iletişim fakülteleriyle yapılan iş birlikleri sayesinde akademik bilginin saha tecrübesiyle birleştirilerek sektörün nitelikli insan kaynağı ihtiyacının karşılanmasının hedeflendiği belirtildi.